Saturday 4 March 2017

BEKAS CALON SIJIL PELEJARAN MALAYSIA (SPM) BERBADAN SASA
ADIK INI BERKONGSI KAN RAHSIANYA UNTUK BERBADAN SASA DENGAN HANYA MASA YG SINGKAT!!


Bekas calon Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) jadi viral kerana berbadan sasa -
mantan calon Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) jadi viral karena berbadan sasa | BEBERAPA bulan lalu, mantan calon Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dari Kelantan, Muhammad Fauzan Abd Rashid, 18, yang berbadan tegap menjadi buah mulut orang dan mulai menjadi viral di media sosial. Mungkin karena usianya yang muda dan masih belajar, banyak netizen memuji pengorbanan dan kecintaan siswa Sekolah Menengah Kebangsaan Dato ‘Mahmud Paduka Raja 1, Tanah Merah, Kelantan dalam olahraga binaraga.
Fauzan atau lebih dikenal sebagai Fauzan Muscles ketika dihubungi mengatakan, pengungkapan sejak kecil menarik minatnya terhadap binaraga. “Bapa dan abang saya juga aktif ke gym untuk mendapatkan tubuh sasa. Jadi mungkin dari situlah, saya terikut-ikut dengan hobi mereka berikutnya menjadikannya sebagai rutinitas wajib sampai sekarang. Pada tahap awal, saya tidaklah terlalu fokus. “Namun pada usia saya 14 tahun, minat untuk memiliki tubuh badan sasa kian bertambah. Yang pastinya, saya bertekad menginspirasi anak muda menjaga penampilan dan kesehatan, “katanya yang turut bergabung beberapa kompetisi Badan Cantik sebelumnya.
Bagi regimnya bagi memantapkan kebugaran, pemuda setinggi 173 sentimeter ini menambahkan, setiap hari, dia mengalokasikan selama tiga jam untuk workout di gym demi memastikan kondisi badannya tetap tegap. “Dalam seminggu, lima atau enam kali saya berada di gym dan menghabiskan waktu lebih tiga jam sehari. Saya ingin beri motivasi kepada anak muda di luar sana. Tidak ada yang mustahil untuk kita capai jika ada kesungguhan dan azam yang berkelanjutan, “kata anak ketiga dari empat bersaudara ini lagi.
Terkejut kisah jadi viral
Pelajar ini juga mengakui terkejut karena dalam sekejap, kisahnya menjadi viral sampai memberi dampak tersendiri. Pengikutnya di Instagram, @fauzanmuscles turut meningkat lebih 40 ribu dalam waktu tidak sampai sebulan. “Rasanya tidak ada yang istimewa. Saya hanya ‘buat tubuh’ sekadar minat, penuhi azam dan ingin memberi motivasi. Jauh sekali untuk pamer. Apa pun, terima kasih kepada yang mendukung.
“Dukungan ini sebagai suntikan semangat untuk mengikuti jejak atlit binaraga terkenal negara, Sazali Samad yang berhasil mengharumkan nama negara di tingkat dunia, Insya-ALLAH,” akhiri Fauzan optimis. Sejauh ini, situs Instagram Fauzan sudah pun mencecah 59,400 pengikut.

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

Blog Archive